söndag 11 oktober 2015

Är det bara en fråga om alkohol?

I går försökte jag marknadsföra ett inlägg på Facebook, med en finfin recension av Champagne DP. Jag hade fixat och trixat med omslaget, så att det inte skulle vara så uppenbart att det var naken hud på bilden. Resultatet blev ändå avslag. I förklaringen kunde jag tyda att det rörde sig om rädslan att jag marknadsförde alkohol ...

Sagt och gjorde, jag fixade och trixade lite till med bilden, och trollade bort ordet Champagne, så att bara DP fanns kvar. Jag vågade inte låta bilden vara helt som i originalet, och bestämde mig för att göra ett nytt försök med att marknadsföra "Handla nu"-knappen på FB-sidan "Choklad, Champagne DP och andra erotiska noveller" (nytt namn sedan några dagar, insåg att det var onödigt att ha en FB-sida för varje novell. Förhoppningsvis kommer det ju bli några stycken ...).

Resultatet av den nya omslagsbilden blev så här, för den som inte redan sett den:


I "reklamtexten" tog jag med de första meningarna från novellens baksidestext, inget explicit, men ändå ...

Och annonsen blev godkänd.

Att jämföra alltså med refuserade:


där texten endast bestod av två bloggcitat om att novellen är het ...

Nästa novell kommer att heta Chevalier, så där borde jag inte få några problem, men den fjärde har ännu ett alkoholosande namn, så där får jag se upp igen ;-) Men det är det värt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar